Op de grens van nieuwe en oude media

In mijn blog had een grafiek toegevoegd waarin het aandeel van Apple in de Tablet markt werd weergegeven. Daarin was ook het grote aandeel te zien dat Samsung in korte tijd met zijn Android Tablet veroverd had. Bij nader inzien was dat aandeel misschien wat overdreven. Het verschil is dramatisch:

Oorspronkelijke en gecorrigeerde grafiek

Hoe kan het verschil zo groot zijn?

Blijkbaar Had Samsung door een misverstand het aantal verscheepte Galaxy Tabs gerapporteerd in plaats van het aantal verkochte tablets. Maar dat een tablet door Samsung naar de winkel is verstuurd betekent nog niet dat deze ook verkocht is.

Well, your question was on sell-in and sell-out. As you heard, our sell-in was quite aggressive and this first quarterly result was quite, you know, fourth-quarter unit [figure] was around two million. Then, in terms of sell-out, we also believe it was quite small.

Samsung Backtracks on Galaxy Tab sales figures

In gewone mensen taal: het aantal dat we verscheept hebben naar winkels was heel hoog. het aantal dat daarvan aan consumenten is verkocht was heel klein.

Een misverstand dus… het was vast en zeker niet de bedoeling van Samsung om hun verkoopcijfers mooier voor te doen dan ze waren.

Commentaren op: "Samsung’s cijfers misschien 100% te optimistisch" (1)

  1. Das een behoorlijk verschil!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s